Új, jövőbeli irányvonal: a hosszú élettartam a fogyasztói termékek piacán

Közzétette admin 2017/07/17 0 Kommentek

Új, jövőbeli irányvonal: a hosszú élettartam a fogyasztói termékek piacán

 

Az elmúlt évtizedek egyértelműen a fogyasztói kultúrát, fogyasztói társadalmat tartották egy olyan folyamatos körforgásban, amelyben a sorozatos gyártás, újra termelés, újra vásárlás, majd fogyasztás volt és van jelen még a mai napig is.

Azonban egyre több, gazdaságot és piacot – és velük együtt a mi mindennapjainkat átható tanulmányt olvashatunk arról a mostanában begyűrűzni látszó tudatos fogyasztói trendről, mely lassan, de biztosan maga mögött hagyja majd az eldobhatóságot, és helyette a hosszú élettartamú termékek visszatérését jelenti.

 

 

Az újrahasznosítás egyre inkább divatját éli, ám nem mintegy új trendként, hanem inkább a divatipar, a termékgyártás piacának alternatív megoldásaként jelentkezik, ahol a fő mottó a nyersanyagok maximális hasznosítása.

 

A fenntarthatóságról szóló viták pedig szintén nem csupán elméletek halmaza: Földünk klímájának változása, a hulladékgazdálkodás és a szennyezések következményei nagyon is valósak, de a jó hír, hogy a cégek végre megértették ezt – nyilatkozta a WGSN trendkutató irodájának szakértője, Sofia Martellini.

 

Azonban hogyan lehet az újrahasznosítás elméletét a gyakorlatban is továbbfejleszteni? Úgy, hogy a termékek élettartamát megnöveljük. Ehhez pedig az újrahasznosítható műanyagok mellett olyan klasszikus, valódi értéket képviselő, hosszan tartó anyagok újra felfedezésére van szükség, mint a fa, a fémek, és az üveg.

 

 

A vintázs termékek és az újrahasznosított tárgyak mellé szorosan felzárkóznak az időtlen dizájnt képviselő, klasszikus anyagokból készülő termékek. Erre kiváló példa lehet a Livolo gyár edzett kristályüvegből készülő villanykapcsolója, mely nem csak az üveg törhetetlensége miatt áll be a hosszú élettartamú termékek sorába, hanem az sem utolsó szempont, hogy a multifunkcionális és sokoldalú termékcsaládok anyaga nem színeződik el, az idő hiába telik – a kapcsoló még mindig tökéletesen újnak hat. Az egyszerűségében szép, letisztult dizájn pedig szintúgy hozzátesz a termékek időtlenségéhez, ugyanis nem egy „fast fashion” trendet képviselő újdonságról, hanem egy minden értelemben – anyagát, formáját, funkcióját és stílusát tekintve – egy klasszikus eleganciát tükröző szépségről beszélünk. 

Szólj hozzá te is!